پس از انتخابات پرشور و با شکوه 88 که در آن اقتدار نظام ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد، برخی همراهان و فریب خوردگان داخلی در کوس آمریکا و استکبار دمیدند و برآن شدند تا آن عظمت حماسه مردمی را بی رنگ کنند، مردم بصیر ایران در حماسه تاریخی 9 دی نه تنها به سران و عوامل فتنه که حتی به آمریکا و متحدانش فهماند تا مردم پشتیبان نظام و رهبری هستند بدخواهان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
تلخی فتنه 88 هنوز از یاد نرفته بود که جریان انحرافی رخ نمود. جریانی که در بطن جایی که گفتمان امام و رهبری با حمایت ملت بر مسند مسئولیت قرار گرفته بود. بیداران و نخبگان و بصیران کشور این جریان منحط را در نطفه خفه کردند و نگذاشتند راه به جایی ببرد.
اینک در طول 4 سال شاهد زایش سومین جریان مخرب هستیم. جریانی که نه به روشنی فتنه خیابانی است و نه مثل جریان انحرافی که در صدد راه اندازی گفتمانی جدید بود. این جریان دل ها را اسیر می کند و افکار و اذهان را سیاه و ناامید می کند.
زایش جریانی نوظهور در این دوره از انتخابات که نخبگان از آن "جریان تردید" یاد می کنند با این هدف قدم در عرصه انتخابات گذاشته که مردم را نسبت به داشته ها و دستاوردها مردد و ناامید کند.
در این انتخابات بسیاری جلیلی را با نام کاندیدای مقاومت می شناسند و جریان مقابل وی را جریان سازش و تردید.
جریان سازش جریانی است که همه به وضوح می شناسند و در آن شک و شبهه ای ندارند چرا که جریان سازش همان جریانی است که به دنبال جلب رضایت کدخدا تن به سازش داد تا مبادا تحریم شود، تا مبادا کدخدا به او اخمی کند. جریان تردید نیز همان جریان سازش است با شدت بیشتر اما نامحسوس.
سعید جلیلی در دیدار مردمی روز گذشته خود در تهران پیرامون جریان فتنه چنین گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما امروز در موقعیت خیبر قرار داریم یک ارزیابی بسیار دقیق و کارشناسانه است، ما امروز در پشت خیمههای دشمن قرار داریم و ظرفیتی که در جمهوری اسلامی ایجاد شده است دشمن را مستاصل کرده است.
وی تاکید کرد: ما در طول تاریخ اسلام هرگاه به پشت خیمههای دشمن رسیدیم و آنها در موضع ضعف قرار گرفتند طرفند کهنه ایجاد تردید در درون و ایجاد تهدید در بیرون را در پیش گرفتند.
جلیلی با اشاره به پیروزیهای بزرگ کشورمان آن را ناشی از خداباوری، اعتقاد به اسلام ناب و مردم باوری دانست و خاطرنشان کرد: پیروزیهای دفاع مقدس ناشی از هنر امام در آزاد کردن ظرفیت جوانان در چارچوب اسلام ناب بود.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری، ولایت مطلقه فقیه را اسلامیت و جمهوریت نظام تحت رهبریهای فقیه عادل و شایسته عنوان کرد و ادامه داد: این ظرفیت برای ما قدرت ایجاد کرد و ما هرگاه به اوج رسیدیم آنها شروع به تردیدافکنی کردند.
وی با اشاره به حماسه مشارکت 85درصدی مردم در انتخابات سال 88 که ملت ایران جمهوریت را به رخ جهان کشید، افزود: عدهای خواستند با فتنه مانع از این شوند اما ملت به دهان آنها زد و نگذاشت فتنهگران موفق شوند.
جریان انحرافی متوقف کردن مسیر ملت را دنبال می کرد
جلیلی در ادامه با انتقاد شدید از جریان انحرافی تصریح کرد: عدهای با انحراف از اسلام ناب و با صحبت از دوستی با ملت اسرائیل و مطرح کردن مکتب ایرانی خواستند که مسیر ملت ایران را متوقف کنند اما ملت به آنها اجازه نداد.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری، با بیان اینکه ما امروز به دنبال جریان فتنه و انحراف شاهد جریان جدید تردید هستیم که میخواهند در ظرفیت و موفقیت ملت ایران ایجادتردید کنند، یادآور شد: این جریان میخواهد با بزرگنمایی ضعفها که ناشی از فاصله گرفتن از اسلام ناب است آن را به حساب گفتمان اسلام ناب بگذارد که البته موفق نخواهد شد.
جریان تردید نمیتواند دم از رفع فقر و فساد و تبعیض بزند
وی تأکید کرد: جریانی که هماهنگ با تهدید بیرونی است به جای رضای خدا به دنبال رضای کدخدای جهان است. از این رو اگر جریانی در فضای جهانی طرفدار مناسبات ناعادلانه باشد در داخل هم نمیتواند از رفع فقر و فساد و تبعیض دم بزند.
جلیلی با یادآوری این نکته که این جریان وضعیتی را در کشور ایجاد کرد که مقام معظم رهبری گفتند اولویت اصلی کشور باید مبارزه با فقر و فساد و تبعیض باشد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امروز نیز فرمودند که عرصه بینالملل جای تعارف و رودربایستی نیست و از این رو ما هرچه عقبنشینی کنیم دشمن جلوتر خواهد بود.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری با بیان اینکه جریان تردید میخواهد با بزرگ نمایی هزینه مقاومت، هزینه تسلیم و لکه ننگ دوران خود را بپوشاند و حرکت پر انتقاد خود را افتخار جلوه دهد، تصریح کرد: ما بر مبنای امیدی که امام در دلها کاشت میتوانیم با سرعتی در تراز انقلاب اسلامی به پیشرفت برسیم.
نظریه ولایت فقیه را یک نظریه مترقی می دانیم
وی تاکید کرد: امروز اگر ما از نظریه ولایت مطلقه فقیه صحبت میکنیم آن را یک نظریه مترقی میدانیم و باور داریم هنر این نظریه این بود که توانست ظرفیت مردم را بر مبنای اسلام ناب آزاد کند از این رو حماسههای مختلف از جمله حماسه دفاع مقدس مربوط به تاریخ و سرزمین شلمچه نیست و این حماسهها قابل تکرار است.
نظرات شما عزیزان: